Catatan hal-hal menarik dalam hidup

Blog Popular

27 Maret, 2011

When the best time for children begin to learn English Language

By on 20.39

One important question now is When the best time for children begin  to learn English Language.  Most experts believe that when a child is introduced to a second language at an early age their chances of becoming more proficient in the target language will be higher. However, it is not necessarily true to say "the earlier the better". It is suggested that the most efficient time to learn another language is between 6 and 13.
However, children who learn in pre-to-early teens often catch up very quickly with children who learn from an earlier age. Also this does not mean that languages cannot be learnt later in life. The experience and environment at school and how language is taught and practiced play a vital role in language acquisition, regardless of how young or old the child is.
Whatever the age, when children learn a second language, they develop skills that will help to create opportunities in their future. They acquire the lifelong ability to communicate with others under diverse circumstances. Indeed, regardless of the level of proficiency, learning a second language and learning about different cultures generally broadens a child's outlook on life. It also opens up alternative educational and career opportunities.
adaptation from : The child as a learner


27 komentar:

  1. ada yg mulai 3 tahun
    dimulai dari permainan
    asal ga lupa dengan bahasa ibu dan bahasa arab

    BalasHapus
  2. Gimana Dengan Bahasa Londo...Itu Penting Gak..?

    BalasHapus
  3. Children who learn to sepak English at early age can speak better as they grow older, on the condition that they actively communicate in English, watch English speaking movies, read English books.

    BalasHapus
  4. Assalamualaikum
    '
    Kalau dimulai dari 6 tahun agak kelamaan ya pak (opini saya..gubrakkk!!! hehehehe)

    Gmn kalau dari bayi...tiap hari kita latih dg ragam bahasa yg berbeda2 di tiap harinya....
    what the affect for the children ya???

    sunday we using english...selasa nggo jawanan, rabu prancisan, kamis londonan, jumat araban..hehehe

    BalasHapus
  5. Salam hormat saja bang... Mampir

    BalasHapus
  6. in psycholinguistics, the best age for learning a second/foreign language is before 12 years old. it is known as critical period theory, if you want to check it :)

    BalasHapus
  7. oh ini om munir ya, wah makin bagus nih om pake bahasa inggris... bisa sungkem kesini juga akhirnya saya om :)

    BalasHapus
  8. Beuuh.. Mantap deh postingnya pake bahasa inggris terus, oh ya nampaknya sekarang memang penting ya buat anak anak belajar bahasa inggris sedari kecil.

    Salam saya.. .

    BalasHapus
  9. ane simpan untuk kuingat, kalau entar udah menikah kalau entar udah punya alkatro yunior he he, nice share mister
    thanks :)

    BalasHapus
  10. meski di surga nda pake basa inggris, untuk di dunia boleh lah ya bang ya... hehehe

    BalasHapus
  11. Lama gak berkunjung nich pak,..Tampilan dan postingannya makin keren,..
    Sukses selalu buat P.Munir.

    BalasHapus
  12. maap pak baru bisa berkunjung, kesibukan seabrek membuat waktu buat saya blogging berkurang. . . blognya tambah mantep aja pak. hehehehe :)

    BalasHapus
  13. pokoknya kalo saya punya anak akan saya latih dari kecil pintar berbagai macam bahasa mas... jangan seperti saya hehe

    BalasHapus
  14. Dan Memang buat anak usia dibawah 10 tahun sangat cepat menangkap dan merekam segala peristiwa yang terjadi. Jadi mendidik anak dalam hal2 yang positif dalam usia dini sangat diperlukan karena akan terbawa dalam memorinya seumur hidup. Soal umur diatas 10 tahun bisa lebih cepat menguasai atau tidak itu hanya beberapa saja menurut saya.

    BalasHapus
  15. saya ikut tukeran link ya mas...
    ini link saya..
    http://www.hajarabis.com

    linknya mas juga boleh dipasang di website saya...
    thanks...sukses selalu..

    BalasHapus
  16. Terimakasih bang munir atas kunjungan serta apresiasinya, oh ya mengenai posting iklan si brandon akan saya tunggu sesegera mungkin n tolong saya dikabarin ya bang, nanti saya juga ikut posting ttg iklan yang merusak moral tersebut terimakasih

    BalasHapus
  17. nice..
    sempatkan mengunjungi website kami http://www.the-netwerk.com
    sukses selalu!

    BalasHapus
  18. semakin cepat semakin baik
    tapi dahulukan bahasa arab dengan membaca juz amma

    BalasHapus
  19. waduh bhs.inggris mas saya gag ngerti artinya, hehehe..mampir saja deh klo gitu ^^

    BalasHapus
  20. boso londo terus tho bang???
    heehhe

    BalasHapus
  21. I think the best way for a child to learn English is that he actually use it in speaking and writing. Grammar rules will remain as a rule simple and easily forgotten unless you start applying it to actual conversation or composition.

    Our children are much easier to do something, he becomes more comfortable with it and the easier it is for him. It's like riding a bicycle, at first he would start all shaky and unstable, but after several tries, it will become habit for him. English grammar for kids like that too. Your child is speaking English, the faster he learns it.

    Try to expose your child to the UK environment to watch TV in English, listen to songs in English, read English books or play the English game on the Internet.

    BalasHapus
  22. sekolahin d pesantren, saya dulu gitu bang :D

    BalasHapus
  23. Salam Takzim
    Mohon izin menyampaikan singgasana kepada sahabat tersayang, silahkan dipergunakan untuk dimiliki
    Salam Takzim Batavusqu

    BalasHapus
  24. met siang bang......
    mo jumatan dulu

    BalasHapus
  25. This is very inspiring work you have created for us. Some people need to know that these things can ensue to anyone. You have shown me a better view now.

    BalasHapus

jangan menanam link hidup didalam komentar anda

Followers